e-Döviz alım satım belgesi, daha önce fiziki ortamlarda hazırlanan izin belgelerinin internet ortamında hazırlanması anlamına geliyor. e-Döviz alım satım belgeleri, elde hazırlanan evraklarla aynı niteliği taşıyor. Bu sebeple de döviz alım satımında yetkili olan tüm firmaların e-Döviz alım satım belgesi için başvuruda bulunması gerekiyor. Döviz alım ve satış işini yapan yetkili kurumlar, 213 sayılı VUK (Vergi Usul Kanunu)’nun ilgili maddeleri ve 509. sıra nolu VUK Genel Tebliği’nin GİB’e vermiş olduğu yetkiye istinaden, 1 Ocak 2022 tarihten itibaren düzenleyecekleri döviz alım-satım belgelerini, “e-Döviz Alım Belgesi” ve “e-Döviz Satım Belgesi” şeklinde düzenlemek zorundadır. Yeni yıldan itibaren, e-döviz alım- satım belgesi düzenlemeyen veya almayan mükelleflere ise, Kanun’da öngörülen cezai hükümlerin uygulanacaktır.
e-Döviz alım-satım belgesi uygulamasına geçmek için ilk olarak şirketinizin dijital altyapısını tamamlamanız ve e-Fatura da dahil olmak üzere pek çok finansal işlemi dijital platformunuz üzerinden gerçekleştirebilmeniz isteniyor. Sonrasında e-Döviz GİB sistemine girmeniz ve e-Döviz alım satım belgesi başvuru işlemlerini başlatmanız gerekiyor.